Vragen?
Bel 043 850 98 40
Inloggen Mijn MontyRegistreren

Veelgestelde vragen over monty

Filter op categorie
Staat uw vraag er niet bij?

Bel dan met onze klantenservice
op nummer 043 850 98 40
of mail naar info@monty.nl


  1. Moet ik Monty installeren?

    Monty werkt erg eenvoudig en zonder enige installatie. In de verpakking van Monty is een korte gebruiksinstructie toegevoegd. Deze beschrijft precies hoe u Monty kunt activeren en kunt verbinden met uw hulpverleners. Het activeren gaat via 'Mijn Monty'. Hiervoor heeft u een laptop, PC, tablet of smartphone en een internetverbinding nodig.

  2. Heb ik een simkaart nodig of kan ik een eigen sim-kaart gebruiken?

    U heeft geen sim-kaart nodig, Monty is namelijk voorzien van een eigen sim-chip. Hij kan signalen ontvangen van over de hele wereld. Op dit moment is hij enkel geactiveerd voor Europa. Zolang de maandelijkse abonnementskosten betaald worden, is uw Monty verbonden.

  3. Hoelang gaat de batterij mee?

    Bij normaal gebruik gaat de batterij zeker 36 uur mee. Wij adviseren om de Monty dagelijks op te laden, net zoals uw mobiele telefoon. Let op! Als u gebruikt maakt van valdetectie en/of Geofence heeft dit impact op de batterij duur. De batterij gaat in dit geval 24 uur mee.

  4. Hoe weet ik wanneer de batterij leeg is?

    Twee uur voordat de batterij leeg is verandert het groene led-licht in een blauw knipperend licht. In 'Mijn Monty' is precies te zien wat de status van uw batterij is. Hulpverleners worden twee uur van te voren ook geïnformeerd over de lage accustatus.

  5. Op welke telefoonnetwerken werkt Monty?

    Monty werkt op elk mobiel telefoonnetwerk binnen Europa. U bent dus zeker van het beste bereik, waar u ook woont, waar u ook gaat. Omdat Monty via een data-abonnement werkt, kunt u altijd alarm slaan, zelfs als u niet meer kan telefoneren met uw gsm. Er moet daarvoor slechts contact zijn met 1 netwerk.

  6. Hoe werkt valdetectie?

    De valdetectie van de Monty-alarmzender werkt in combinatie met non-movement. Dit wil zeggen dat er na een val pas automatisch alarm wordt gemaakt als de gebruiker voor een bepaalde periode niet meer beweegt. Mocht de gebruiker in deze periode wel nog kunnen bewegen, kan hij of zij handmatig alarm maken. Hiermee worden valse alarmen voorkomen. Om betrouwbaarheid te kunnen garanderen dient u de Monty-alarmzender om uw nek of op uw heup te dragen.

    Valdetectie staat standaard uit en kan in 'Mijn Monty' geactiveerd worden. Het activeren van valdetectie heeft impact op de batterijduur. De alarmzender met valdetectie gaat 24 uur mee.

Monty, het persoonlijke toezicht- en alarmeringssysteem

© 2017 Monty is een product van MediReva - alle rechten voorbehouden
Disclaimer - Privacy statement - Algemene voorwaarden

Informatie Aanvragen

Wilt u meer weten over Monty? Via onderstaand formulier kunt u uw vraag stellen of een brochure aanvragen. Uiteraard staan wij u ook graag telefonisch te woord.

We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30

 Bel 043 – 850 98 40